A barokk három arca gitárra és cimbalomra
Beszélgetés
A barokk három arca gitárra és cimbalomra
Hogyan játsszunk barokk műveket olyan hangszereken, amelyek még nem is léteztek abban a korban? Van-e különbség a francia Couperin, a német Bach és az olasz Scarlatti stílusa között? Milyen jellemző műfajokat találunk a 17-18. század fordulóján, és mit érdemes tudni róluk? Ezekre a kérdésekre keresik a választ – zenében és szóban is – közös hangversenyükön Környei Miklós gitárművész és Szalai András cimbalomművész. Koncertjükön szokatlan hangszereléssel fogják a későbarokk kiemelkedő zeneszerzőinek műveit megszólaltatni, külön figyelmet szentelve a korszak fontos műfajainak, valamint a német, olasz és francia barokk megkülönböztető jegyeinek.
Környei Miklós hatévesen kezdte zenei tanulmányait, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában Szilvágyi Sándor növendéke volt. 2011 májusában diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Eötvös József gitárművész osztályában, kamarazene-tanárai Botvay Károly és Devich János gordonkaművészek, valamint Devich Sándor hegedűművész voltak. Rendszeresen koncertezik szólistaként itthon és külföldön, valamint nagy hangsúlyt fektet a kamarazenélésre is.
Szalai András tanulmányait a Bartók Béla Konzervatóriumban, majd a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen végezte cimbalom és zeneszerzés szakon, tanárai Szeverényi Ilona, Fekete Győr István és Vajda János voltak. Érdeklődésének középpontjában a régizenei átiratok, a XX. századi és a kortárs szóló és kamarazene előadása áll, az utóbbi húsz évben számos magyar és külföldi kortárs zeneszerző művét adta elő.
Karosi Bálint gitárra, cimbalomra és vonószenekarra komponált Kettősversenyét a két művész szólójával 2022. januárjában mutatták be az Anima Musicae Kamarazenekar közreműködésével.