Ars Poetica
A felfedezés élménye
Mi, a Magyar Zene Háza zenepedagógiai csapata, meg vagyunk győződve arról, hogy a pedagógiai munka elsődleges értelme nem a szakismeretek átadása, hanem a személyiség gazdagítása. És hisszük, hogy bármilyen ismeret, tudás csak akkor építheti az embert, ha élmény kötődik hozzá. Éppen ezért az élménypedagógia elvei alapján igyekszünk dolgozni, ami során a zenét nem célként, hanem eszközként használjuk.
Ennek érdekében alapeszközünk a közös zenélés, ami során a résztvevők megélhetik nemcsak a zene élményét, hanem a közösséghez tartozásét is. A kodályi alapelvet, miszerint „a zene mindenkié”. Előképzettségtől, korosztálytól, társadalmi helyzettől függetlenül, külön támogatva a hátránnyal, illetve fogyatékkal élőket.
>A sikeres élményszerzésnek előfeltétele azonban, hogy az adott korosztálynak megfelelő pedagógiai programot kínáljunk. Törekszünk tehát az adott korosztály tapasztalati világából, kulturális környezetéből kiindulni, az átadni kívánt ismereteket ehhez igazítani. Mindezt élményszerzésen keresztül, az aktivitásukra építve, ahol egy támogató, a kreativitást ösztönző közeget teremtve, lehet, és szabad is hibázni.
Pedagógiai munkánk során törekszünk a legmagasabb minőséget képviselni a zenék tekintetében is. Nagyszerű körülményeinket kihasználva, alkalmainkat az innováció és a technikai sokszínűség jegyében tervezzük, ahol építünk a társművészetekre és -tudományokra is. Mindezt a jövő elvárásaira gondolva, aminek tudjuk, csak akkor tudunk megfelelni, ha nemzeti hagyományainkból, és zenei gyökereinkből építkezünk. Hiszen ez vezethet el minket egy kultúraszerető, egymásra nyitott társadalom képéhez.
A Magyar Zene Háza zenepedagógiai csapata az alábbi filozófia mentén alakította ki tevékenységét és végzi munkáját. Játékos módon szeretnénk minél többet átadni a zenéről.