Vetítés
Monteverdi: Orfeo másként
Egy lenyűgöző barokk opera minimalista, ugyanakkor érzelemgazdag és zeneileg rendkívül sokrétű változatban – ezt kínálja Elina Albach és a CONTINUUM előadása. „Redukáld a maximumra” – a zenészek ennek a mottónak a jegyében értelmezték újra a zenetörténet első operáját, Monteverdi Orfeóját. Az opera bensőséges koncert-elbeszélésként, képzeletbeli műként elevenedik meg, nagy teret hagyva a közönség fantáziájának, az egyéni élményeknek. Egy opera énekesek nélkül?
Elina Albach szerint „Monteverdi zenéje annyira lírai és annyira retorikus, az opera minden eleme annyira benne van magában a zenében, hogy mindez lehetséges.” A CONTINUUM együttes négy barokk hangszeres művésze (Elina Albach, Liam Byrne, Anna Schall és Philipp Lamprecht) szólaltatja meg a radikálisan redukált zenei anyagot, amelyet a Happy Little Accidents grafikus duó által készített, ugyancsak redukált szövegvetítések és vizuális elemek kísérnek. Az opera színpadi pompája helyett az előadók sokkal inkább a közvetlenségre, a kamarazene színgazdagságára helyezik a hangsúlyt. Az este izgalmas felismeréseket hozhat azoknak, akik jól ismerik a Monteverdi-művet, de semmivel sem ígér kisebb élményt azoknak, akik ebben az újragondolt változatban találkoznak majd először vele. Ahogy Elina Albach is megfogalmazta: „a legfontosabb, hogy a közönség megtapasztalja és élvezze az előadást, ahogyan az a pillanatban megszületik.”