Robyn Schulkowsky, Joey Baron & Otomo Yoshihide: LAVISH JOY
Improvizáció
Szervezés:
Robyn Schulkowsky, Joey Baron & Otomo Yoshihide: LAVISH JOY
Joey Baron neve jól ismert a hazai jazz közönség számára, mivel igen sok koncertet adott különböző formációk tagjaként. Megközelítőleg sem található hozzá hasonló módon játszó dobos világszerte. Robyn Schulkowsky a klasszikus-kortárs színtér jól ismert ütőhangszerese, aki Joey Baronnal gyakran koncertezik duóban, és lemezeket is készítenek. Ezúttal a japán jazz-kísérleti zene legendája, Otomo Yoshihide csatlakozik hozzájuk, aki több évtizede nem koncertezett Magyarországon.
A hagyományos tonális és ritmikai paradigmáktól mentesen alkotó Robyn Schulkowsky és Joey Baron mesterzenészek duója továbbra is a precíz, zajos és gyönyörű hangzás világát kutatja. Ez alkalommal a legendás japán avantgárd gitárossal, Ōtomo Yoshihidével egyesítik erőiket, hogy bemutassák közös projektjüket, a Lavish Joy-t.
Robyn Schulkowsky
Robyn Schulkowsky életét, idejét és energiáit annak szentelte, hogy a világ minden táján megismertesse az emberekkel az ütőhangszerek csodáit. A hangzáslehetőségek és az új hangdimenziók folyamatos kutatása új és szokatlan hangszerek létrehozásához és fejlesztéséhez vezette (marimbon, foley). Schulkowsky virtuozitása számos hangfelvételen is hallható, többek között Nils Petter Molvaer és Reinhold Friedrich trombitaművészekkel készült produkciókban, Joey Baron dobossal közös munkáiban (Now You Hear Me — Intakt), az elektronikus Gebrueder Teichmann duóval (Time Bends, 2022), valamint Morton Feldman (Crippled Symmetry, 1994) és Christian Wolff zenéjének meghatározó felvételein. Wolffal több mint harminc éve dolgozik együtt (Percussionist Songs, 8 Duos, 10 Exercises). De persze Baronnal is régóta zenélnek, élőben is, közös koncerteken.
Joey Baron
Joey Baron Richmondban, Virginia államban született, és kilencéves korában kezdett dobolni. A bostoni Berklee College of Musicban eltöltött nagyon rövid időszak után Los Angelesbe költözött, hogy példaképével, Carmen McRae-vel dolgozhasson. Ebben az időszakban rendszeresen játszott együtt Chet Bakerrel, Blue Mitchellel, Leroy Vinnegarral, Andy Simpkinsszel, Eugene Wrighttal, Hampton Hawesszel, Lenny Breau-val, Lou Rawlsszal és Al Jarreau-val is. 1983-ban New Yorkba költözött, ahol rövid időn belül a város kreatív zenei életének meghatározó szereplőjévé vált. Tehetségét ebben az időszakban rendkívül sokszínű zenészek és művészek vették igénybe, többek között: John Zorn Naked City formációja, Toots Thielemans, Red Rodney–Ira Sullivan, David Bowie, Jay McShann, Big Joe Turner, Al Hirt, Laurie Anderson, Pat Martino, Dr. John, Allen Ginsberg és Lou Reed.
Az évek során Baron egyedülálló megközelítést alakított ki a dobfelszerelésen való zenélésben, amely jól tükröződik hosszú távú együttműködéseiben olyan jazzikonokkal, mint Jim Hall, Steve Kuhn és John Abercrombie. Bill Frisell-lel folytatott, évtizedes közös munkáját nemrég dokumentálták és adták ki a Relative Pitch Records gondozásában (Just Listen). Jelenleg Joey Baron aktívan turnézik a Jakob Bro Trióval (Thomas Morgan – nagybőgő), valamint Robyn Schulkowsky ütőhangszeressel közös duóprojektjével. Legújabb munkájuk az Intakt Records kiadásában jelent meg Now You Hear Me címmel. Folyamatban lévő projektjei közé tartoznak szólókoncertek, workshopok, a Sound Prints Joe Lovano és Dave Douglas közreműködésével, valamint különböző fesztiválfellépések John Zornnal.
Ōtomo Yoshihide
Ōtomo Yoshihide japán zeneszerző és multiinstrumentalista. Elsősorban gitáron, lemezjátszókon és elektronikus eszközökön játszik. 1959-ben született Jokohamában, de édesapja munkája miatt kilencéves korában Fukusimába költözött. Középiskolás évei alatt jazzkávézókat látogatott, és megalapította saját zenekarát. Az egyetem megkezdése után az improvizatív jazzgitáros, Takayanagi Masajuki tanítványa lett. Hamarosan világszerte fellépett, első albumát pedig 1991-ben adta ki Hongkongban. Amikor az 1994-es hongkongi filmhez írt zenéjét kedvezően fogadták a cannes-i filmfesztiválon, zeneszerzőként is egyre aktívabban kezdett dolgozni. A nemzetközi ismertséget az 1990-es években szerezte meg az experimentális rockzenekar, a Ground Zero vezetőjeként. Azóta rendkívül sokféle zenei közegben dolgozik, a szabad improvizációtól a noise-on és a jazz-en át az avantgárd és kortárs klasszikus zenéig. Az EAI (Electro-Acoustic Improvisation) szcéna egyik úttörő alakja, és olyan jelentős kiadók felvételein hallható, mint az Erstwhile Records. Számos filmhez, televíziós sorozathoz és reklámhoz komponált zenét. 2017-ben a Sapporo International Art Festival 2017 második vendég művészeti igazgatójává nevezték ki.